
Ось кілька порад, які стануть у нагоді, якщо, наприклад, ви спілкуєтесь телефоном чи за допомогою інших засобів зв’язку:
- Насамперед поцікавтесь у людини, чи зручно їй розмовляти. Якщо тема розмови делікатна – уточніть, чи може вона зараз говорити вільно.
- Якщо вам погано чутно, попросіть людину перейти до тихішого місця. Переконайтеся, що ви самі перебуваєте у тиші.
- Якщо є можливість, зробіть так, аби людина під час розмови вас бачила, наприклад, спробуйте відеозв’язок.
- Не бійтесь уточнювати, якщо чогось не зрозуміли: «Чи могли б ви пояснити, що мали на увазі, коли сказали про…?», «Поясніть, будь ласка, детальніше».
- Залишайте час на паузи, якщо людина мовчить.
- Робіть коментарі – це допоможе людині почуватись комфортно під час пауз: «Все добре, не поспішайте», «Я тут, якщо ви хочете продовжити».
Якщо людина перебуває у стані сильного стресу ( детальніше про його ознаки читайте тут https://bf.in.ua/ethic/iak-rozpiznaty-stres-u-sebe-ta-tykh-khto-poruch/ ), намагайтеся залишатися на лінії, доки вона не заспокоїться або ви зможете зв’язатися зі службами підтримки.
* На основі посібника «Базові навички турботи про себе та інших»
Інформаційне джерело: Проєкт Олени Зеленської “Без бар’єрів”