🙋♂️На засіданні 72-ї Всесвітньої асамблеї охорони здоров’я в 2019 році всі 194 країни, що є членами ВООЗ, взяли на себе зобов’язання визнати безпеку пацієнтів однією із пріоритетних задач охорони здоров’я та вжити усіх необхідних заходів для зменшення шкоди, що завдається пацієнтам в медичних установах та встановила 17 вересня Всесвітнім днем безпеки пацієнтів, а в 2021 році прийняла Глобальний план дій по забезпеченню безпеки пацієнтів на 2021-2030 роки.
📝Визначаючи забезпечення безпеки пацієнтів одним із важливих елементів надання якісної медичної допомоги, Президент України В.О.Зеленський в 2019 році підписав Указ про щорічне відзначення Дня безпеки пацієнтів 17 вересня в Україні.
👨⚕️👩⚕️Безпека пацієнтів є основоположним принципом надання медичної допомоги. Кожен вид, форма і умови надання медичної допомоги супроводжуються певними ризиками для пацієнтів. Несприятливі реакції можуть виникнути в результаті будь-яких медичних втручань, навіть при їх правильному виконанні.
💊За оцінками провідних світових фахівців, в різних країнах тільки при наданні стаціонарної допомоги заподіяти шкоду можуть щонайменше кожному 10 пацієнту. Це відбувається і як наслідок побічного впливу медикаментів та процедур, так і в результаті неякісного надання медичних послуг. Разом з тим, майже половину випадків, в результаті яких можна заподіяти шкоду, можна попередити. Як приклад можна навести зниження поширеності внутрішньолікарняних інфекцій, яке на 55% пов’язано виключно з дотриманням правил гігієни рук медичного персоналу.
⚕🔰В Україні розроблена Концепція стратегії попередження дефектів надання медичної допомоги на 2021-2025 роки, якою передбачається створення системи запобігання ризикам ненавмисної шкоди пацієнтам для забезпечення ефективної реалізації їх права на якісну і безпечну медичну допомогу.
🌏Всесвітній день безпеки пацієнтів 17 вересня 2023 року відзначається під гаслом «Залучення пацієнтів до безпеки пацієнтів» на знак вирішальної ролі, яку відіграють пацієнти, сім’ї та особи, які за ними доглядають у безпеці медичної допомоги.
✔Питання безпеки пацієнта є одним з пріоритетних в державі. Це стосується всіх видів медичної допомоги: екстреної, первинної, спеціалізованої, паліативної, медичної реабілітації.
👨⚕️👩⚕️Лікарі повинні оцінювати ризики, помилки, несприятливі події та шкоду для здоров’я пацієнтів на всіх рівнях надання медичних послуг, в тому числі за допомогою надання інформації, навчання та зворотнього зв’язку з урахуванням думки пацієнтів та їх сімей.
🙏Потреба в безпеці – одна з базових потреб людини.
Як ви можете сприяти підвищенню безпеки пацієнтів?
🔷️Якщо ви – пацієнт або особа, що займається доглядом за хворими:
🔹️при отриманні медичної допомоги займайте активну позицію;
🔹️не соромтеся задавати питання, безпека медичної допомоги починається з ефективної комунікації;
🔹️надавайте точну інформацію про вашу історію хвороби та у разі наявності про побічні дії ліків, якщо такі були наявні.
🔶️Якщо ви – медичний працівник або керівник органу охорони здоров’я:
🔸️розглядайте пацієнтів як партнерів у справі надання їм медичної допомоги;
🔸️працюйте у співробітництві в інтересах безпеки пацієнтів;
🔸️постійно підвищуйте свою кваліфікацію та поглиблюйте знання в області безпеки пацієнтів;
🔸️формуйте культуру безпеки пацієнтів в лікувальних установах відкрито та прозоро;
🔸️заохочуйте подання інформації про помилки без акценту на покарання винних, а в інтересах зробити висновки та запобігти в подальшому їх виникненню.
🤝🔰Працюємо разом, щоб зробити медичне обслуговування безпечним!